Przejdź do treści

Narzędzia

NARZĘDZIA KAMPANII PROMOCYJNEJ

Materiały tradycyjnej komunikacji:

* plakaty B1 – nakład 1.000 szt.
* mapy tras maratonu – nakład 2.000 szt
* ulotki i materiały POS nakład – 5.000 szt
* banery informacyjne
* plakaty wielkoformatowe – bllboardy
* reklamy w lokalnej prasie m.in. Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza – (dodatki lokalne) "Gazeta Żywiecka", Nad Sołą i Koszarawą", dodatek Gazety Wyborczej "Turystyka"
* artykuły prasowe j.w.
* wywiady radiowe m.in. Polskie Radio Katowice, Radio Bielsko, Silesia, Radio Piekary
* wywiady telewizyjne TVP Katowice, TVS, TVN Sport,
* patronaty medialne

Multimedia, internet

Zaprojektowane przez działania zostały oparte na strategii through the line (TTL) wykorzystując w sposób optymalny i synergiczny potencjał internautów. Główną platformą komunikacji dla szeroko zakrojonych działań marketingu szeptanego stały się blogi, fora oraz grupy dyskusyjne. Dodatkowo akcja będzie widoczna w serwisach Web 2.0 dotyczących tematyki lifestylowej, sportowej i informacyjnej.
Tworzymy awatar ekspercki (trener), który motywuje i odpowiada na pytania forumowiczów z zakresu treningów, biegania, zdrowego stylu życia.

Opis projektu
Jeszcze przed rozpoczęciem działań promocyjnych określony został przekaz kampanii.
"Beskidy Maraton" ma się kojarzyć, jako synonim nowoczesnego, aktywnego i zdrowego życia, a osoby uczestniczące w tym wydarzeniu kreowano na prawdziwych mistrzów, którzy czerpią radość z biegania, a start w maratonie jest dla nich spełnieniem życiowych ambicji. Przygotowane też zostały działania bezpośrednie, których celem było wykreowanie zainteresowania wydarzeniem wśród zdefiniowanej grupy odbiorców. Wraz z tym zaplanowano kampanię, zakładającą wzmocnienie widoczności i obecności "Beskidy Maraton" i imprez mu towarzyszących w różnego rodzaju mediach.

Działania z zakresu media relations
W trakcie realizacji kampania cały czas będzie odwoływała się do głównego przekazu, przez co powinno się dotrzeć do znacznego grona sportowców, którzy chcą realizować swoje ambicje i pobijać życiowe rekordy. Akcja ma dotrzeć też do osób, które kibicują biegaczom – wytworzy się w ten sposób społeczność zrzeszająca fanów "Beskidy Maraton", zorientowanych na prowadzenie zdrowego i aktywnego trybu życia. W ten sposób udała się wzbudzić przekonanie, że bycie maratończykiem to nie tylko zdobywanie tytułów – to również określona filozofia życia, którą może wyznawać każdy, nawet nie biorący bezpośrednio udziału w wydarzeniu. 

Zapewnienie widoczności kampanii w Internecie
Wzmocnieniu obecności w Internecie ma służyć również możliwość publikowanie artykułów eksperckich i informacji prasowych na najczęściej odwiedzanych polskich portalach. Dopasowanie treści i formy komunikatu do głównego targetu odbiorców różnych serwisów, pozwoli na zainteresowanie imprezą nie tylko profesjonalnych biegaczy, ale również osoby rekreacyjnie uprawiających sport.
Artykuły przekazywane redakcjom mają mieć charakter informacyjny i promujący.
Poruszane w nich problemy mają dotyczyć zdrowotnych problemów Polaków, popularyzacji aktywności fizycznej, informacji o samym "Beskidy Maraton". Dodatkowo ma wylansować modę na aktywny wypoczynek i kibicowanie maratończykom. Działaniom tym ma towarzyszyć propagowanie ćwiczeń aerobowych oraz Nordic Walking.

Trendsetting
Działania zostały zaprojektowane w taki sposób, by ukazać największe zalety płynące w udziału w "Beskidy Maraton" oraz wzbudzić przeświadczenie, że bieg ten jest kultowym i medialnym wydarzeniem, w którym zmierzą się nie tylko najlepsi z najlepszych ale biegacze którzy nie boją się eXtremalnej tarsy, pięknych widoków i zakończenia sezonu biegowego już nawet po ośnieżonych trasach.
(często o tej porze w Beskidach leży śnieg…)