Przejdź do treści

Sponsoring

Cele kampanii promocyjnej imprezy "Miting Biegowy – Beskidy 2015"
 

Organizator:  ADVENTURE TOUR, Starostwo Powiatowe Żywiec, Urząd Gminy Radziechowy – Wieprz, Urząd Gminy Lipowa, RKB "Baca"

Impreza: "Miting Biegowy – Beskidy 2015"

Termin imprezy: 7.11.2012

Kampania promocyjna: 10.07.2015 do 20.11.2015 + działania po imprezowe przez cały rok do następnej edycji zawodów.

Analiza sytuacji wyjściowej
"Miting Biegowy – Beskidy 2015" jest to spięcie w całość trzech imprez których geneza wywodzi się od jesiennego biegu z 1998 roku.
Wtedy to narodziła się idea zorganizowania biegu na zakończenie sezonu.
Cross Beskidzki na stałe wpisał się w kalendarz imprez i ma stałą grupę biegaczy którzy przyciągają następnych w tą urokliwą część Beskidu Śląskiego.
Dwa lata temu narodziła się idea powiększenia imprezy o grupę która nie biega ale rekreacyjnie uprawia podobną dyscyplinę Nordic Walking który stał się hitem ostatnich lat.
Malownicza trasa ponad 42 km zaczyna się we wsi Przybędza położonej od Żywca tylko 4 km przebiega przez górę Matyske tzw. "Golgotę Beskidów" wieś Radziechowy, Lipowa aż na szczyt najwyższego szczytu w Beskidzie Śląskim – Skrzyczne – 1.257 m n.p.m. droga powrotna biegnie po innej trasie.
Start i meta oraz biuro zawodów znajduje się słynnym z bicia rekordów Guinnesa w gotowaniu zup zajeździe "Horolna".
www.horolna.pl

W tym roku impreza po wielu sygnałach od zawodników rozrasta się jeszcze o pół maraton.
Na VIII Miting Biegowy będą się składać dystanse:
V Bieg Podwieczorkowy – 7 km
Pół Maraton – 21 km
IV Cross Nordic Walking – dwa dystanse – 21 km i 42 km
VIII Maraton Beskidy – 42 km
Magnesem przyciągającym na wszystkie imprezy jest znany maratończyk i organizator biegów zimowych Edward Dudek.
Właśnie na tej imprezie przebiegnie swój 120 maraton tą imprezą chcę uczcić swoje biegi a biegał od Japonii, Grecji, Francji, Austrii, Holandii, Niemczech, Rosji, Litwie, Czechach, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Chorwacji, Albanii, Czarnogórze, Serbii, Włochy,Bułgarii, Szwecja, Finlandia, USA.

Tegoroczna impreza jak zwykle jest organizowana przede wszystkim przez trzy urzędy Gminy:
Radziechowy-Wieprz, Lipowa, Szczyrk nad całością ma patrona Starostwo Powiatowe w Żywcu. Nadrzędnym celem tych instytucji jest promocja zdrowego stylu życia i promocja regionu.
Dzięki temu event biegowy na długo przed startem prowadzona jest kampania promocyjna trafia do publikacji wydawanych przez urzędy np: kalendarze imprez, ulotki, mailing itp. 

Liczba uczestników w poprzednich dziesięciu edycjach przekroczyła 5100 biegaczy.
Impreza, chociaż znana wśród polskich sportowców, nie wzbudzała większego zainteresowania u zagranicznych biegaczy, chociaż startowali zawodnicy z Czech, Słowacji, Węgier, Litwy, Estonii i USA.
Z tego powodu działania w tym roku kładziemy bardzo duży nacisk na opracowanej kompleksowo strategii promocyjnej w internecie.  Aby wzbudzić zainteresowanie imprezą, konieczne jest wzmocnienie widoczności wydarzenia wśród szerokiego grona biegaczy na całym świecie oraz grup mediów działających w Internecie i poza nim.

Cele i założenia

Projektując kampanię promocyjną zawody uwzględniono fakt, że Internet jest obecnie najpopularniejszym i najtańszym kanałem komunikacji gwarantującym dotarcie z przekazem do grup docelowych z całego świata. Celem kampanii jest wypromowanie "Mitingu Biegowego" jako imprezy dla każdego od spacerowicza z kijkami "Nordic Walking", po biegacza krótkodystansowego "Cross Beskidzki" po maraton dla najbardziej zaawansowanych biegaczy wręcz całych rodzin oraz zachęcenie do udziału w imprezie jak największej liczby biegaczy. Dodatkowo postanowiliśmy zwiększyć świadomość i widoczność wydarzenia wśród zagranicznych sportowców zaprzyjaźnionych klubów, odświeżyć kontakty z bogatego dorobku maratońskiego Edwarda Dudka.
W tym celu stworzyliśmy unikatową bazę mailingową zawodników którzy już u nas biegali albo przewinęli się na ścieżce maratońskiej Edwarda Dudka.
Innym priorytetowym celem jest zainteresowanie "Mitingiem Biegowym"  szerokiego grona dziennikarzy oraz redaktorów serwisów sportowych, life-stylowych, informacyjnych oraz o tematyce zdrowia i odchudzania. Dla promocji wydarzenia konieczne jest wykorzystanie najnowszych technik e-PR oraz opracowanie strategii komunikacji wraz z koordynacją kampanii w Internecie.
Podstawowymi narzędziami, jakie wykorzystujemy jest mailing, marketing szeptany, społecznościowy, trendsetting, doradztwo eksperckie oraz szeroko zakrojone działania w ramach media relations.

Założenia strategiczne
• Zainteresowanie internautów imprezą "Miting Biegowy", zachęcenie do rejestrowania swojego udziału w biegu na stronie www.maratonBeskidy.pl
• Pozyskanie mediów przychylnych tematyce maratonów
• Wzbudzenie zainteresowania wydarzeniem wśród zagranicznych biegaczy i zachęcenie ich do odwiedzenia Beskidów oraz wpisania Beskidy Maraton na listę ogólnoświatowych, prestiżowych imprez
• Zbudowanie społeczności biegaczy wokół Beskidy Maraton, promowanie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej poprzez działania eksperckie w internecie
• Zwiększenie widoczności Beskidy Maraton na forach, blogach i w grupach dyskusyjnych
• Przekonanie o atrakcyjności imprezy szerokiego grona biegaczy, kibiców i mediów
• Zintegrowanie sportowców i sympatyków biegania wokół imprezy jaką jest Beskidy Maraton
• Organizowanie weekendów treningowych pozwalających na zapoznanie się z trasą maratonu
• Atestowanie trasy maratonu przez światową organizację AIMS

Tradycyjne kanały promocyjne

Promocja "Mitingu Biegowego" wykorzystuje nie tylko nowoczesne kanały komunikacyjne ale również tradycyjne działania PR takie jak:

* plakaty

* ulotki i materiały POS

* banery informacyjne

* plakaty wielkoformatowe – billboardy

* reklamy w lokalnej prasie

* artykuły prasowe

* wywiady radiowe

* wywiady telewizyjne

* patronaty medialne